Deutsche Version English version Adresy Mapa strony
  • Strona główna
  • Dla pracownika
  • Dla studenta
  • Rekrutacja 2019
  • Studia podyplomowe
  • Kursy dokształcające
  • Dla szkół
  • Erasmus
WPiA
Aktualności Historia Wydziału Władze Wydziału Sekretariat Dziekana WPiA Zarządzenia Dziekana Redakcje Organizacje Jakość kształcenia Studenci z niepełnosprawnością Współpraca Rada Biznesu i Nauki Stowarzyszenie Absolwentów Wizualizacja WPiA Artykuły promocyjne WPiA Wybory 2016-2020
Jednostki organizacyjne
Biuro Obsługi Studenta Katedry i Zakłady Biblioteka Zespół Nauczycieli Języków Obcych Pracownia komputerowa Sekretariat USOS Plany i rezerwacja sal
Badania naukowe
Informacje ogólne Parametryzacja Projekty badawcze Uniwersytet Jutra Konkursy Staże Naukowe Pliki do pobrania Ważne linki
Współpraca z zagranicą
Informacje ogólne Wydarzenia Pliki do pobrania Ważne linki Kontakt
Szybkie linki
Struktura organizacyjna UAM Biblioteki IPLAN
 
Wydział Prawa i Administracji Strona główna Jednostki organizacyjne Katedry i Zakłady Katedra Nauk Ekonomicznych Flieger Michał, prof. UAM dr hab.

prof. UAM dr hab. Michał Flieger

Pokój 118, Collegium Iuridicum ul. Św Marcin 90
Telefon (61) 829-42-93
e-mail m.flieger@wp.pl

ORCID ID  0000-0002-8430-8883

 https://orcid.org/0000-0002-8430-8883

 

 

 

 


Dyżury w semestrze zimowym 2019/20

 

wtorki - 12.15-13.15, p. 118, CI

soboty - 11.00-12.00, p.1.2, CIN



 Seminarium dyplomowe dla studentów niestacjonarnych odbędzie się 14.12.2019 r. w sali 1.2, CIN, o godz. 11.00



Stopień naukowy:
doktor habilitowany

Stanowisko na UAM: profesor UAM

 

Aktywność naukowa:

  • Praca doktorska pt. „ Instrumenty wspierania przedsiębiorczości przez gminę” , 2005 r., Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Zarządzania i Finansów
  • Rozprawa habilitacyjna pt. "Zarządzanie procesowe w urzędach gmin. Model adaptacji kryteriów dojrzałości procesowej", 2014 r., Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Dziedziny badań naukowych:

  • Skuteczność zarządzania gminami w aspekcie stymulowania rozwoju społeczno-gospodarczego.
  • Koncepcja spójności organizacyjnej, nowoczesne struktury organizacyjne – kształtowanie przewag konkurencyjnych, zarządzanie zasobami ludzkimi, platformy spójności. 
  • Stopień wykorzystania oraz skuteczność koncepcji, metod i technik zarządzania w zarządzaniu urzędami gmin, jednostkami sektora publicznego oraz przedsiębiorstwami.
  • Możliwości usprawniania funkcjonowania urzędów gmin poprzez wdrożenie zarządzania procesów

Przynależność do organizacji i stowarzyszeń naukowych:

  • Polska Akademia Nauk, Komisja Nauk Organizacji i Zarządzania, oddział w Poznaniu
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, oddział w Poznaniu
  • Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk

Otrzymane odznaczenia i nagrody:

2017 – Zespołowa Nagroda III stopnia Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za osiągnięcia w pracy naukowej 

2014 – Nagroda Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za wyróżniającą się działalność naukową w roku 2013

2013 – Indywidualna Nagroda II stopnia Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za osiągnięcia w pracy naukowej

 2012 – Indywidualna Nagroda Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za owocną współpracę w trakcie całej kadencji 2008-2012

2011 – Zespołowa Nagroda III stopnia Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za zaangażowanie w pozyskiwanie projektów badawczych

2011 – Indywidualna Nagroda Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w dziedzinie pracy organizacyjno-naukowej

2010 - Indywidualna Nagroda Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w dziedzinie pracy organizacyjno-naukowej

2010 – Zespołowa Nagroda II stopnia Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za osiągnięcia w pracy naukowej

Osiągnięcia:

  • Staże naukowe

I 09-13 maja 2011 – Wizyta naukowa w TolyattiStateUniverity, Toyliatti, Rosja. Podczas wizyty przeprowadzone zastały wykłady na następujące tematy:

1.      “New Trends in Local Government Management – from Administrating to Active  Economic and Social Development Management”

2.      “Process Management in Public Sector”

II. 17-25 kwietnia 2012 – Wizyta naukowa w TolyattiState University, Rosja oraz w Nadwołżańskim Uniwersytecie imienia W.I. Tatiszcziewa. Podczas wizyty na obu uniwersytetach przeprowadzone zostały wykłady na następujące tematy:

1.      „Process Management in Local Offices “

2.      “Developing Process Structures”

III. 16.08-02.09.2012 – Wizyta naukowa w Irkuck State University, Syberia, Rosja. Podczas wizyty przeprowadzone zostały wykłady na temat:

1.      “Mature Process Structures in Contemporary Organizations”

IV. 08.2012 – Opiekun naukowy Letniej Szkoły Prawa, organizowanej przez wydziały Prawa uniwersytetów z Sankt Petersburga, Irkucka oraz przez WPiA.

V. Listopad 2015 – Wizyta naukowa w ramach umowy o pracę na stanowisku VisitingProfessor na Uniwersytecie Politechnicznym im. Piotra Wielkiego w Sankt Petersburgu – Rosja. W ramach projektu wziąłem udział w Międzynarodowej konferencji naukowej „Współczesne problemy ekonomii i zarządzania” oraz wygłoszone zostały wykłady dla studentów na następujące tematy:

1. Contemporary public management issues

2. Management concepts and organizations of the future

 

VI. Grudzień 2015 – Druga wizyta/staż naukowy w Sankt Petersburgu/Rosja w ramach stanowiska Visiting Professor. Wygłoszono wykłady na następujące tematy:

1. Management methods and their implementation

2. Process Management – how to become more competitive

 

VII. Marzec 2016 – Trzecia wizyta/staż naukowy w Sankt Petersburgu. Wygłoszono wykłady na następujące tematy:

1.      Contemporary management  in organizations

2.      Management concepts, methods and techniques

 

VIII.  Maj 2016 – Czwarta wizyta /staż naukowy w Sankt Petersburgu. Wygłoszono wykłady na następujące tematy:

1.      Public management

2.      Process management as organizationalstructure

XIX. October 2017- December 2017 – StanowiskoVisiting Professor/ stażnaukowy w Guiyang prowincjaGuizhou w Chinach, Finance and Economy University in Guyiang. W ramach wizyty nawiązano współpracę z uczelnią chińską, prowadzono badania w ramach projektu “Consistencyconcept” oraz prowadzono wykłady z obszaru “Consistency in organizations – Human Resource Perspective”.

X. Maj-czerwiec 2018r. Staż naukowy w ramach projektu  Analiza uwarunkowań spójności organizacyjnej w strukturach proceso-wych-wirtualnych tworzonych z wykorzystaniem potencjału organizacji azjatyckich. Pogłębienie badań o obszar organizacji syberyjskich realizowany w dniach 21.05-10.06.2018r na Irkuck University. W ramach stażu badano praktyczne uwarunkowania współpracy międzyorganizacyjnej w oparciu o założenia koncepcji spójności. Dokonano także dalszej operacjonalizacji tej koncpecji w oparciu o mechanizmy funkcjonowania organizacji azjatyckich (syberyjskich).

XI. Listopad-grudzień 2018r. Staż naukowy w ramach projektu zatytułowanego „Wykorzystanie potencjału organizacyjnego w ramach struktur wirtualnych oraz w innych formach współpracy międzynarodowej dzięki zastosowaniu koncepcji spójności organizacyjnej – badania organizacji z obszaru Afryki Zachodniej (Senegalu)” zrealizowany został w dniach 16-11.2018r-06.12.2018r na Uniwersytecie Dakarskim. W ramach stażu zebrano materiał badawczy pozwalający na operacjonalizację autorskiej koncepcji spójności organizacyjnej. Operacjonalizacja ta dokonana została w dwóch aspektach funkcjonowania struktur procesowo-wirtualnych. Pierwszy z tych aspektów dotyczył perspektywy wewnętrznej funkcjonowania organizacji w ramach stosowanych płaszczyzn spójności, natomiast drugi obejmował harmonizację działań i optymalizację współpracy organizacji autonomicznych w ramach struktury wirtualnej. Ponieważ obie perspektywy wymagają identyfikacji specyfiki funkcjonowania organizacji w celu zapewnienia spójności, w ramach projektu dokonano określenia podstawowych cech charakteryzujących organizacje funkcjonujące na badanym obszarze, czyli w tym przypadku na obszarze Afryki zachodniej, w rejonie Dakaru oraz w rejonach ościennych.

XII. Maj-czerwiec 2019r - Staż naukowy w ramach projektu „Tworzenie przewag konkurencyjnych w organizacjach wykorzystujących podejście procesowe poprzez wykorzystanie kluczowych czynników sukcesu organizacji północnoamerykańskich (USA).  Spójność mechanizmów współpracy na podstawie badań w obszarze kultury organizacyjnej” realizowany w dniach 18.05-08.06.19r  w Berkeley University, Nowy Jork, USA.

Szczegółowy cel badań 1 zakładał rozpoznanie podstawowych cech kultury organizacyjnej organizacji amerykańskich (w tym przypadku Nowego Jorku i okolic) w celu opracowania mechanizmów współpracy pomiędzy gniazdami wykorzystującymi wiedzę tych organizacji. Badania te uzupełniły komplementarnie prowadzone przez autora wcześniej badania w obszarze organizacji azjatyckich – chińskich, syberyjskich oraz afrykańskich i są kontynuacją internalizacji badań w tym obszarze.

Zebrane informacje w obszarze kultury organizacyjnej zostały uzupełnione celem szczegółowym 2 - badaniem poszczególnych platform spójności organizacyjnej w postaci:

 - koncepcji zarządzania oraz metod zarządzania w badanych organizacjach,

- stylu zarządzania i struktur organizacyjnych,

- obu powyższych wraz ze specyfika zasobów ludzkich.

Cel szczegółowy 3 dotyczył identyfikacji barier związanych z możliwością wykorzystania potencjału badanych organizacji w strukturach proce-sowo-wirtualnych oraz możliwości ich pokonywania.

XIII. Sierpień 2019. Wymiana Naukowa w ramach Letniej Szkoły Prawa w projekcie dotyczącym prawnych uwarunkowań rozwoju obszarów przyrodniczych, ze szczególnym uwzględnieniem Bajkału i terenów Syberii Wschodniej. Wymiana realizowana w dniach 20.08-29.08.2019r w Bolszych Kotach, przy współpracy UAM, Irkuck University oraz Sankt Petersburg University.


  • Zajmowane stanowiska w strukturze UAM
    • Koordynator ds. opracowywania i wdrażania strategii WPiA
    • Kierownik studiów podyplomowych „Coaching w zarządzaniu”, „Zintegrowane systemy zarządzania przedsiębiorstwem”
    • Kierownik Kursu dokształcającego „Kuźnia Specjalistów”, w ramach współpracy Wydziału Prawa i Administracji oraz firmy wdrożeniowo-doradczej Syntea S.A. z Lublina i współfinansowanego ze środków UE w ramach POKL (Nr Projektu: POKL.08.01.01-30-265/12) – Instytucja Pośrednicząca Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu. Poza pełnieniem funkcji kierownika w ramach niniejszych studiów wykładał przedmioty „Współczesne koncepcje zarządzania” oraz „Zarządzanie procesowe”. Więcej informacji znajduje się na stronie www.kuznia.pl
    • Kierownik Kursu dokształcającego „Starter Kariery”, skierowanego dla studentów WPIA w ramach projektu dofinansowanego ze środków UE w ramach POKL (Nr projektu: POKL.04.01.01-00-055/14) – Instytucja Pośrednicząca Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie. Więcej informacji znajduje się na stronie www.starter.pl
    • Członek Wydziałowej Komisji ds. jakości kształcenia – od 2014 roku – obecnie.
    • Przewodniczący polskiej komisji ds. utworzenia kierunku Prawo i gospodarka w ramach współpracy pomiędzy WPiA, UAM oraz uniwersytetem Viadrina/Niemcy.

Publikacje - prof. UAM dr hab. Michał Flieger
Publikacje po uzyskaniu stopnia doktora habilitowanego
Udział w konferencjach po uzyskaniu stopnia doktora habilitowanego
Drukuj stronę Zarządzanie stroną

Kalendarz wydarzeń

Wydział Prawa i Administracji UAM, al. Niepodległości 53, 61-714 Poznań

Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.